راهنمای فعالسازی رمز یکبار مصرف – بانک آینده

متخصص گرامی، به دلیل تغییرات سیستم بانکی، شما از این به بعد نیازمندید تا از طریق رمز یکبار مصرف پرداخت‌های اینترنتی خود مثل افزایش اعتبار (پرداخت کمیسیون) در اسپارد را انجام دهید.

این آموزش مخصوص دارندگان کارت بانک “ملت” است. اگر کارت شما متعلق به این بانک است ادامه آموزش را مطالعه کنید در غیراینصورت لطفا بر روی لینک زیر کلیک کنید تا لیست بانک‌ها را مشاهده کنید و سپس بر روی نام بانک خود کلیک کنید.

مشاهده لیست آموزش دیگر بانک‌ها

اگر شما دارنده کارت بانک “ملت” هستید آموزش زیر را تا پایان مطالعه کنید. ما تمام روش‌های دریافت رمزهای یکبار مصرف را به ترتیب آموزش خواهیم داد.

 

روش اول: مراجعه حضوری به شعبه بانک

اگر به هر دلیلی امکان نصب و فعالسازی غیرحضوری رمز یکبار مصرف را ندارید می‌بایست به شعبه بانک خود مراجعه کنید و پس از مراجعه به باجه مورد نظر در بانک درخواست فعالسازی رمز یکبار مصرف را داشته باشید تا متصدی بانک اینکار را برای شما انجام دهد.

 

روش دوم: فعالسازی غیرحضوری

ابتدا فایل PDF آموزش دریافت اطلاعات اولیه از خودپرداز را مطالعه کنید. به خودپرداز بانک خود مراجعه کنید و همچون مراحل زیر پیش روید. بر روی لینک زیر کلیک کنید و پس از انجام تمام مراحل آن به ادامه آموزش مراجعه کنید.

http://bit.ly/2Pgfgd5

 

پس از آنکه مراحل خودپرداز را گذراندید باید اپلیکیشن بانک آینده را دانلود و اجرا کنید.

نحوه فعال‌سازی برنامه رمز یکبار مصرف بر روی گوشی تلفن همراه دارای سیستم عامل اندروید:

رویه کلی کار به شرح زیر خواهد بود:

۱- مراجعه مشتری به سایت بانک و دریافت برنامه رمز یکبار مصرف از روی سایت بانک آینده.

برنامه رمز یک‌بار مصرف “ریما” نسخه IOS
برنامه رمز یک‌بار مصرف “ریما” نسخه اندروید

۲- نصب برنامه و ورود اطلاعات مورد نیاز توسط کاربر (شماره تلفن همراه می‌­بایست دقیقاً همان شماره تلفن همراهی باشد که کاربر به بانک اعلام نموده است.)

۳- پس از نصب برنامه رمز یکبار مصرف، فرآیند دریافت کلید رمزنگاری، کنترل صحت و تطابق شماره تلفن همراه وارد شده توسط کاربر با شماره تلفن موجود در پروفایل مشتری در بانک، از طریق ارتباط اینترنتی صورت خواهد پذیرفت.

۴- در صورت انطباق شماره تلفن همراه: کد فعالسازی از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

درصورت عدم انطباق شماره موبایل وارد شده و شماره موبایل ثبت شده در بانک باید به شعبه بانک خود مراجعه کنید.

۵- فعال‌سازی برنامه بر روی گوشی به وسیله ورود کد فعال‌سازی دریافتی از طریق پیامک و تخصیص رمز یا الگو (Pattern) به منظور ورود به برنامه رمز یکبار مصرف

۶- مراجعه مشتری به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک آینده به منظور دریافت کد امنیتی
مشتری در این مرحله پس از وارد نمودن شماره تلفن همراه، می‌تواند کد امنیتی را از طریق رسید خودپرداز و کد امنیتی پیامکی را دریافت نماید. (این فرایند می‎‌‌تواند برای رمز اول کارت و رمز دوم کارت صورت پذیرد.) اگر به خودپرداز مراجعه کردید و کدهای مورد نیاز را دریافت کردید (طبق آموزش بالا) دیگر نیاز نیست به خودپرداز مراجعه مجدد کنید.

۷- کاربر با وارد نمودن کد امنیتی دریافتی از طریق خودپرداز (۸رقمی) و کد امنیتی پیامک شده (۱۲۰ رقمی)، می‌تواند نسبت به فعال‌سازی برنامه اقدام نماید.

متخصص گرامی، اگر به هر دلیلی نتوانستید رمز یکبار مصرف خود را فعال کنید حتما با پشتیبانی اسپارد تماس بگیرید یا به شعبه بانک صادرکننده کارت خود مراجعه حضوری داشته باشید.

مشاهده لیست آموزش دیگر بانک‌ها

دیدگاه‌تان را بنویسید.