راهنمای فعالسازی رمز یکبار مصرف – بانک سپه

متخصص گرامی، به دلیل تغییرات سیستم بانکی، شما از این به بعد نیازمندید تا از طریق رمز یکبار مصرف پرداخت‌های اینترنتی خود مثل افزایش اعتبار (پرداخت کمیسیون) در اسپارد را انجام دهید.

این آموزش مخصوص دارندگان کارت بانک “سپه” است. اگر کارت شما متعلق به این بانک است ادامه آموزش را مطالعه کنید در غیراینصورت لطفا بر روی لینک زیر کلیک کنید تا لیست بانک‌ها را مشاهده کنید و سپس بر روی نام بانک خود کلیک کنید.

مشاهده لیست آموزش دیگر بانک‌ها

اگر شما دارنده کارت بانک “سپه” هستید آموزش زیر را تا پایان مطالعه کنید. ما تمام روش‌های دریافت رمزهای یکبار مصرف را به ترتیب آموزش خواهیم داد.

 

روش اول: مراجعه حضوری به شعبه بانک

اگر به هر دلیلی امکان نصب و فعالسازی غیرحضوری رمز یکبار مصرف را ندارید می‌بایست به شعبه بانک خود مراجعه کنید و پس از مراجعه به باجه مورد نظر در بانک درخواست فعالسازی رمز یکبار مصرف را داشته باشید تا متصدی بانک اینکار را برای شما انجام دهد.

 

روش دوم: فعالسازی غیرحضوری

مراحل دریافت رمز یکبار مصرف کارت‌های بانک سپه

۱. برای دریافت رمز یکبار مصرف بانک سپه، ابتدا باید اپلیکیشن رمزساز سپه را روی تلفن همراه خود نصب کنید. برای نصب آخرین نسخه این برنامه، ابتدا به سامانه اینترنت بانک سپه به نشانی www.ebanksepah.ir مراجعه کنید و روی گزینه «اینترنت بانک قدیم سپه» کلیک کنید.

۲. سپس وارد صفحه‌ای مانند صفحه‌ی زیر می‌شوید که باید روی گزینه «رمزساز سپه» در سمت راست صفحه کلیک کنید.

۳. با توجه به سیستم عامل تلفن همراه خود، یکی از گزینه‌های «دریافت نسخه اندروید» و یا «دریافت نسخه iOS» را انتخاب و اپلیکیشن رمزساز سپه را دانلود و نصب کنید.

۴. در اولین اجرای این اپلیکیشن، نیاز به فعال‌سازی برنامه است. برای فعال‌سازی برنامه، ابتدا روی گزینه «ساخت کاربر جدید» کلیک کنید.

۵. سپس باید اطلاعات خواسته شده را پر کنید. این اطلاعات شامل «شماره مشتری»، «شماره سریال» و «کد فعال‌سازی» است.

توجه داشته باشید که برای دریافت «شماره مشتری»، «شماره سریال» و «کد فعال‌سازی» باید به یکی از شعب بانک سپه مراجعه و فرم درخواست رمز یک‌بار مصرف را پر کنید.

بعد از واردکردن موارد خواسته‌شده، روی گزینه «تایید» کلیک کنید.

۶. سپس از شما خواسته می‌شود تا «نام کاربری دلخواه» و «رمز عبور دلخواه» خود را وارد کنید.

۷. درنهایت بعد از طی این مراحل، نام کاربری شما در اپلیکیشن رمزساز سپه ثبت می‌شود.

۸. برای دریافت رمز یک‌بار مصرف نیز بعد از وارد شدن به این اپلیکیشن، باید «نام کاربری» و «رمز عبور» را که در هنگام فعال‌سازی برنامه، انتخاب کرده بودید را وارد کنید.

۹. درنتیجه وارد صفحه‌ی اول این اپلیکیشن می‌شوید که برای دریافت رمز یک‌بار مصرف، باید روی گزینه «دریافت رمز» کلیک کنید.

۱۰. درنهایت، رمز یک‌بار مصرف به شما نمایش داده می‌شود. فقط توجه داشته باشید که این رمز تنها ۳۰ ثانیه اعتبار دارد و بعد از گذشت این مدت، رمز جدید به شما نمایش داده می‌شود.

دیدگاه‌تان را بنویسید.